donderdag 3 november 2016

De gevaren van het internet

Na een museum bezorgd te hebben ging mijn aandacht al snel naar de bedenkers van Koppie Koppie. Ik ben aan de hand van het werk koppie koppie onderzoek gaan doen naar het internet, de gevaren van het internet en persoonlijke dingen die men plaatst op het internet.

Internet is op het moment niet meer weg te denken in ons leven. Er word enorm veel gebruik van gemaakt door media, nieuws en feitjes, maar ook word er gebruik gemaakt van twitter, facebook, instagram en meerdere persoonlijke pagina's.

De bedenkers van koppie koppie confronteert de gebruikers van het internet met foto's van pasgeboren baby's die op het internet worden geplaatst door dolgelukkige jonge moeders.
Men heeft vaak niet in de gaten dat wanneer je een foto post op internet deze toegankelijk is op heel het net.


Internet begint al vaak op jonge leeftijd, vooral de personal sites zijn in deze doelgroep enorm geliefd. Hierbij worden ook vaak selfies geplaatst.

Met mijn volgend project wilde ik de gevaren van internet laten zien, de confrontaties met de persoonlijke fotos en de hoeveelheid van de fotos.

Ik heb voor een ruimte gekozen met ramen en een gesloten deur. Deze ruimte heb ik gevuld met fotos van een meisje van instagram.
Ik heb hierbij een selectie gemaakt van fotos waarbij het gezicht goed te zien is en fotos die als pikant of onacceptabel gezien kunnen worden gezien. Door de hoeveelheid fotos te plaatsen in deze ruimte laat ik door middel van de ramen zien dat wanneer de fotos op het net staan deze toegankelijk zijn voor iedereen.
Door de deur op slot te doen confronteer ik de persoon zelf met het feit dat ze niet meer bij haar eigen fotos kan. Iedereen kan de fotos dus aanschouwen maar je kan er zelf niet meer bij om deze definitef te verwijderen.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten