donderdag 3 november 2016

Zintuigen

De zwarte afdruk

Tijdens het waarnemen van de proeven van mijn medestudenten is me opgevallen dat wanneer we gebruik maken van onze zintuigen de kleur zwart vaak vergeten word.
We worden geblinddoekt of kijken naar de verlichting in de ruimte, Kijken om ons heen opzoek naar iets vernieuwend en willen vooral veel voelen en ruiken.
Door een ruimte te creëren waar de kleur zwart een hoofdrol speelt ben ik eerst gaan experimenteren.
Ik ben gaan kijken naar een opvallende manier om de kleur zwart een nieuwe rol te geven
''De zwarte afdruk''

Ik heb een ruimte gecreëerd waarin persoon a tegenover persoon b zit.
Een menu kaart met twee verschillende gerechten waaruit persoon a en b mogen kiezen met alleen maar zwarte gerechten.
Het ene gerecht zwart gespoten (chemisch), en het andere gerecht zwart bereid en dus ook eetbaar.
Door dezr twee gerechten tegelijkertijd aan te bieden krijgt met al snel een raar gevoel.
Zwart is onmisbaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten